Aktualności

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Deklaracja dostępności 

 Deklaracja Dostępności wykonana została na podstawie art. 12 pkt 7 ustawy  z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji  mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. poz. 848), dalej zwanej „ustawą  o dostępności cyfrowej” w związku z wdrożeniem WCAG 2.1. Web Content  Accessibility Guidelines czyli wytycznych dotyczących dostępności treści  internetowych.   

Celem publikacji Deklaracji Dostępności jest umożliwienie zapoznania się  z informacjami dotyczącymi dostępności Szkoły Podstawowej nr 12  w Toruniu.  Deklaracja dostępności spełnia wymagania zawarte w art. 5 ustawy  o dostępności cyfrowej i jest w pełni dostępna cyfrowo.   

 Spis treści : 

  • Wstęp

  • Status  zgodności z ustawą 

  • Skróty klawiaturowe 

  • Procedura wnioskowo – skargowa 

  • Dostępność architektoniczna 

  • Opis innych dostosowań. 

 Wstęp 

Szkoła Podstawowa nr 12 w Toruniu zobowiązuje się zapewnić dostępność  swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r.  o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów  publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej, BIP   Szkoły Podstawowej nr 12 w Toruniu o nazwie https://sp12.edu.torun.pl/ , https://sp12torun.naszbip.pl/  Daty publikacji aktualizacji:  

Data publikacji strony internetowej: 01.11.2024 r.  

Data publikacji strony BIP:  01.11.2024 r.  

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 31.03.2025 r.   

 Status  zgodności z ustawą 

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r.  o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów  publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.   

  • Wiele zdjęć, obrazów, grafik i innych informacji nietekstowych nie posiada alternatywnej wersji tekstowej.   
  • Wiele materiałów tekstowych nie posiada odpowiedniej hierarchii nagłówków.   
  • Publikowane teksty i nie posiadają na dzień publikacji audiodeskrypcji lub treści alternatywnej.   

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej Oświadczenie sporządzono dnia: 2025-03-31 Oświadczenie sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Szkołę Podstawową nr 12 w Toruniu.   

Skróty klawiaturowe 

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.  Informacje zwrotne i dane kontaktowe  W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Adres poczty elektronicznej sekretariat@sp12.edu.torun.pl Kontaktować można się także telefonicznie pod numerem telefonu: 56-451-80-12, kom: 518 487 990  Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.   

Koordynatorzy:   

  • Sebastian Trzciński (stacjonarna pomoc na terenie szkoły) – kierownik@sp12.edu.torun.pl   

Procedura wnioskowo – skargowa 

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.  Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.   

Zgłaszając takie żądanie podaj: 

  • swoje imię i nazwisko, 
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail), 
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść, 
  • opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy. 

 Szkoła Podstawowa nr 12 w Toruniu powinna zrealizować na żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa. Przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.  Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Szkoła zaproponuje alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy Szkoła odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.  Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich na stronie https://www.rpo.gov.pl/   

 Dostępność architektoniczna 

 Budynki Szkoły Podstawowej nr 12 w Toruniu przy ul. Strzałowej 15 

Opis dostępności wejścia do budynku, korytarzy, schodów, windy, węzły sanitarne 

  •  Budynek „A” 

Szkoła Podstawowa stanowiąca centralną część budynku, do budynku zapewniono 10 wejść na poziom parteru, w tym podwójne główne, dwa w łączniku, dwa do pomieszczeń gromadzenia odpadów stałych, jedno prowadzące do części kuchennej, wyjście ewakuacyjne ze stołówki, dwa wyjścia ewakuacyjne z komunikacji wewnętrznej budynku oraz dwa wejścia bezpośrednio prowadzące do kondygnacji podziemnej, co łącznie daje 12 wejść prowadzących do budynku, w tym jedno, prowadzące do pomieszczenia czasowego gromadzenia odpadów stałych (pom.A.0.29 – komora śmieciowa), wydzielonego jako osobne pomieszczenie, z wejściem jedynie z zewnątrz budynku. Główne, podwójne wejście znajduje się od strony południowo-zachodniej. Szkoła połączona jest z budynkiem „C” i „E” za pomocą łączników. Przejście do budynku „B” możliwe jest na I piętrze przez salkę sportową należącą do przedszkola. 

Winda: dostępna dla każdej kondygnacji. 

PIWNICA: W części podziemnej zlokalizowano szatnie dla uczniów. Szatnie przystosowane są dla osób niepełnosprawnych. 

PARTER: Na parterze zlokalizowany został hall wejściowy z dyżurką, aula otwarta na 3 kondygnacje, węzeł sanitarny dla uczniów, pracowników w tym także dla osób niepełnosprawnych. 

I PIĘTRO: Na I piętrze pokój nauczycielski, gabinety dyrektora i v-ce dyrektorów, sekretariat, administracja ze składnicą akt, gabinety psychologa i pedagoga, gabinet pielęgniarki oraz węzeł sanitarny dla uczniów, pracowników w tym także dla osób niepełnosprawnych. 

II PIĘTRO: Na II piętrze węzeł sanitarny dla uczniów, pracowników w tym także dla osób niepełnosprawnych. 

  • Budynek „B” 

Winda: dostępna dla każdej kondygnacji. 

Segment ten przeznaczony został na przedszkole, mogące być odrębną częścią budynku, ale jednocześnie połączone na I piętrze ze szkołą. Do budynku zapewniono cztery wejścia bezpośrednio z poziomu terenu. Jedno z nich prowadzi do zaplecza kuchni. Główne wejście do budynku znajduje się od strony wschodniej. Komunikacja w budynku odbywa się jedną klatką schodową, w której centrum znajduje się winda. Analogicznie na obu kondygnacjach prowadzi ona na przestronny hall, z którego dostępne są wszystkie pomieszczenia. 

PARTER: Przestronny hall znajdujący się w centrum budynku, prowadzi do poszczególnych pomieszczeń, cztery sale dydaktyczne, każda z własnymi sanitariatami znajduje się tutaj również dodatkowe sanitariaty, w tym dla osób niepełnosprawnych. 

I PIĘTRO: Ma analogiczny układ jak parter. Przestronny hall znajdujący się w centrum budynku prowadzi do poszczególnych pomieszczeń. I piętro powiększone zostało o salkę sportową, z własnym węzłem sanitarnym, znajdują się tu cztery 25-osobowe sale dydaktyczne, każda z własnymi sanitariatami. Korytarz przy salce sportowej łączy przedszkole ze szkołą umożliwiając przejście z jednego do drugiego budynku oraz w razie konieczności stanowi dodatkową drogę ewakuacji. 

  •  Budynek „C” 

Winda: Brak. 

Do budynku prowadzą dwa wejścia główne znajduje się od strony zachodniej, od południa znajduje się bezpośrednie wyjście z klatki schodowej. Przejście pomiędzy poszczególnymi segmentami możliwe jest poprzez łącznik z budynkiem „A” na poziomie parteru. 

PARTER: Na parterze znajduje się sala sportowa, otwarta na dwie kondygnacje. Na parterze zlokalizowane są  szatnie (damskie i męskie) wraz z sanitariatami, dodatkowo wydzielona została toaleta dla niepełnosprawnych. 

I PIĘTRO: Na piętrze zlokalizowane są  szatnie (damskie i męskie) wraz z sanitariatami, oraz toaleta dla niepełnosprawnych. 

  •  Budynek „E” 

Winda: dostępna dla każdej kondygnacji. 

Filia WBP – Książnicy Kopernikańskiej. Do budynku prowadzi pięć wejść. Główne dwa wejścia znajdują się od strony południowej budynku. Budynek obsługują dwie klatki schodowe. 

PARTER: Na parterze znajduje się duża przestrzeń otwarta, w której skład wchodzą: szatnia odzieży wierzchniej, informacja, ponadto zlokalizowano tutaj pomieszczenie socjalne, oraz sanitariaty. Jednokondygnacyjny łącznik, stanowi komunikację ze szkołą. 

I PIĘTRO: Na I piętrze otwartą część stanowi czytelnia. Znajduje się tutaj również sala szkoleniowa z magazynem, strefa prasowa składnica książek, sala do gier wideo z całą przeszklona ścianą od strony korytarza oraz sanitariaty. 

 Opis innych dostosowań. 

  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych, platform oraz informacji głosowych. 
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. 
  • Do kontaktu szkoła zapewnia połączenia tradycyjne  
  • telefoniczne, ale również kontakt poprzez telefon komórkowy (sms, mms), pocztę elektroniczną. 
  • Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych :  
  • Szkoła posiada wydzielone miejsca parkingowe dal osób niepełnosprawnych znajdujące się na parkingu szkolnym przy budynku „C” (sala gimnastyczna) 
  • Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.   
  • Szkoła udziela pozwolenia na wstęp z psem asystującym w budynkach „A”, „C”, „E”  
  • Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online :  
  • Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online ani nie został przeszkolony żaden pracownik z polskiego języka migowego.   

  

Oświadczenie sporządzono: 2025-03-31.   

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.   

Dane teleadresowe : 

  • Szkoła Podstawowa Nr 12 im. ul. Strzałowa 15, 87-100 Toruń  
  • tel. 56-451-80-12, kom: 518 487 990  
  • E-mail – sekretariat@sp12.edu.torun.pl. 

Dzwonki

Kalendarz

Stołówka

Aktualności

Szkoła

Oddziały Przedszkolne